tirsdag den 23. november 2010

Julen nærmer sig!!

Nu nærmer julen sig, der er faktisk kun et måned og en dag til juleaften!
Vi har lavet et indlæg med en julegaveide, men her kommer lige nogle flere vi gerne vil dele med jer:

Peace halskæde er et sikkert hit! Jeg (Jose) så denne her halskæde i en butik og synes den var alt for sej! MEN den var ikke så sej længere da jeg så prisen, 400 kr. det er lige i overkanten synes jeg, så jeg talte perler og kiggede godt på den. Derefter gik jeg hjem og bestilte facetperler på nettet, og så lavede jeg altså denne.
http://www.hobby-butikken.dk/shop/facetperler-5mm-178c1.html
Guide:
1. Start med et lang stykke TYK ståltråd.
2. put 26 perler på tråde (de skal danne cirklen) slut cirklen ved at sno tråden om sig selv. MEN LAD VÆR MED AT KLIPPE TRÅDEN!
3. Put 8 perler på tråden som du fortsætter fra cirklen, den køre du ned gennem cirklen, og snor den om cirklen. (13 perler på vær side) du kan nu klippe snoren.
4. start 4 perler oppe fra midten på en ny snor, den vikler du om cirklen, put 4 perler på og sno rundt om midter snoren (4 perler oppe fra midt pinden) put igen 4 perler på og slut af som på den anden side. klip snoren.
5.  Lav en snor som du vil have rundt om halsen, jeg fortrækker en lang, i lædersnor.

Sådan laver du din egen peace halskæde til ca.75 kr. husk at stramme hele tiden ellers bliver den løs.

En anden ide er perlehårbøjle. Det koster næsten ingen penge hvis man har gemt sine Hama perler, og perleplader, du skal kun købe en hårbøjle og dobeltklæbende vælgkrobånd, det kan alt sammen købes i Panduro.

Guide:
1. lig perler på hvilken som helst perleplade.
2. Varm perlerne så de smelter (med strygejern el. spørg din mor hun ved det!)   
3. Tag perlerne af pladen mens de stadig er varme og buk den op af hårbøjlen så den former sig.
4. Klip et stykke vælgkrobånd og klister det på fårbøjlen og din figur.

Så har du en din helt egen speciel designet hårbøjle. Man kan følge op ved at lave flere figurer så man kan skifte mellem dem.

Man kan også lave et billed. Der er det kun fantasien der gælder. 

Kys Kys M&J


Ingen kommentarer:

Send en kommentar